BURSA BAROSU

BURSA BAROSU

BURSA BAR ASSOCIATION
  • Baro
    • Tarihçe
    • Başkan
    • Yönetim Kurulu
    • Disiplin Kurulu
    • Denetleme Kurulu
    • Türkiye Barolar Birliği Delegeleri
    • İlçe Temsilcilikleri
    • Bursa Barosu Personeli
    • Merkezler
    • Komisyonlar
    • Servisler
    • Baro Meclisi
    • Basın Kiti
  • Etkinlikler
    • Eğitim Merkezi
    • Tiyatro Advocato
    • Müzik Aktiviteleri
    • Spor Aktiviteleri
    • Ruhsat Törenleri
    • Söyleşiler
  • Gündem
    • HaberlerHaberler, Haber Arşivi ve İlgili Haber Fotografları
    • DuyurularBursa Barosu Duyuruları, Duyuru Arşivi ve Görseller
    • TBB DuyurularıTürkiye Barolar Birliği Duyuruları
    • Basın AçıklamalarıBasın Açıklamaları, Basın Açıklamaları Arşivi ve İlgili Fotograflar
    • Basında Bursa BarosuDijital ve Yazılı Basında Yer Alan Bursa Barosu Haberleri
    • Baro MedyaBaro TV, Bursa Barosu Dergileri, E-bültenleri ve Yayınlar
    • Sosyal Sorumluluk Çalışmaları
  • İletişim
    • İletişim Bilgileri
    • Banka Hesap Bilgileri
    • Rehber
    • Bilgi Edinme Formu
    • Sıkça Sorulan Sorular
AVUKAT GİRİŞİ
AVUKAT GİRİŞİ
  • Baro
    • Tarihçe
    • Başkan
    • Yönetim Kurulu
    • Disiplin Kurulu
    • Denetleme Kurulu
    • Türkiye Barolar Birliği Delegeleri
    • İlçe Temsilcilikleri
    • Bursa Barosu Personeli
    • Merkezler
    • Komisyonlar
    • Servisler
    • Baro Meclisi
    • Basın Kiti
  • Etkinlikler
    • Eğitim Merkezi
    • Tiyatro Advocato
    • Müzik Aktiviteleri
    • Spor Aktiviteleri
    • Ruhsat Törenleri
    • Söyleşiler
  • Gündem
    • HaberlerHaberler, Haber Arşivi ve İlgili Haber Fotografları
    • DuyurularBursa Barosu Duyuruları, Duyuru Arşivi ve Görseller
    • TBB DuyurularıTürkiye Barolar Birliği Duyuruları
    • Basın AçıklamalarıBasın Açıklamaları, Basın Açıklamaları Arşivi ve İlgili Fotograflar
    • Basında Bursa BarosuDijital ve Yazılı Basında Yer Alan Bursa Barosu Haberleri
    • Baro MedyaBaro TV, Bursa Barosu Dergileri, E-bültenleri ve Yayınlar
    • Sosyal Sorumluluk Çalışmaları
  • İletişim
    • İletişim Bilgileri
    • Banka Hesap Bilgileri
    • Rehber
    • Bilgi Edinme Formu
    • Sıkça Sorulan Sorular
  • ANA SAYFA
  • Gündem
  • Basın AçıklamalarıBasın Açıklamaları, Basın Açıklamaları Arşivi ve İlgili Fotograflar

Baro başkanları, İstanbul Sözleşmesi için Kamu Denetçiliği Kurumu'na çağrı yaptı

KAMU DENETÇİLİĞİ KURUMU'NA

ANKARA

KONU   : İstanbul Sözleşmesi Hakkında

Ülkemizde kadın ve erkeğin eşit haklara sahip olması çalışmaları Cumhuriyetin ilk yıllarından itibaren yasal bir zemine oturtulmaya çalışılmış ve Medeni Kanunun 1926'da kabulü ile kadın hakları açısından bu süreçte yeni bir döneme girilmiştir. Örneğin; çok eşlilik yasaklanmış, resmi nikah zorunlu kılınmış, kız ve erkek çocuklara mirasta eşit pay ilkesi getirilmiş; boşanma, nafaka gibi yasal düzenlemeler aile kavramı nazara alınarak düzenlenmiş, kısaca kadının toplumsal yaşamdaki yeri güçlendirilmiştir. O günden günümüze, dünyadaki kadın hakları hareketleriyle koordineli şekilde ülkemizde de kadın ve erkeğin yasalar önünde eğitim, iş, aile ve toplumsal hayatta eşit bireyler olarak yaşaması için pek çok yasal düzenleme yapılmıştır. Yapılan düzenlemeler sadece yasalar ile sınırlı kalmamış bu alanda pek çok uluslararası sözleşmeye ülkemiz imzacı olmuştur. Birleşmiş Milletler düzeyindeki 9 temel insan hakları sözleşmesinden biri olan “Kadına Karşı Her Türlü Ayrımcılığın Ortadan Kaldırılması Sözleşmesi” (CEDAW), bu sözleşmeler arasında özellikle kadınların insan haklarını ve toplumsal cinsiyet eşitliğini odağına alan tek sözleşmedir. Ülkemizde bu sözleşmenin imzacılarından biridir.

Sadece Türkiye'de değil tüm dünyada kadına karşı şiddetin her türlüsüyle mücadele etmek ihtiyacı her geçen gün artmaktadır. Bu ihtiyaçtan yola çıkan ve hazırlık aşamasında Türk kamu yetkililerinin de aktif olarak yer aldığı tam adı “Kadına Yönelik Şiddet ve Aile İçi Şiddetin Önlenmesi ve Bunlarla Mücadeleye Dair Avrupa Konseyi Sözleşmesi” diğer adıyla ''İstanbul Sözleşmesi'' ortaya çıkmıştır. Bu sözleşme toplumda şiddete maruz kalan zayıf bireylerin korunması açısından devrim niteliğinde hükümler getirmiş, böylece devletlerin en temel görevleri olan birey hak ve özgürlüklerini koruması konusunda devletlere görevler yüklemiş, bu yolla toplumsal barışın sağlanmasında bu sözleşme adeta yol gösterici olmuştur.  Özel olarak bu sözleşme kadınlara ve kız çocuklarına yönelik şiddet ve ev içi şiddeti hedef alan ilk Avrupa Sözleşmesi olma niteliğini de taşımaktadır. Bugüne kadar Türkiye dâhil 34 ülke tarafından onaylanmıştır. Türkiye, sözleşmeyi imzaya açıldığı 11 Mayıs 2011 tarihinde imzalamış, 14 Mart 2012 tarihinde ise onaylamıştır. Böylece Türkiye sözleşmeyi onaylayan ilk ülke olmuştur.

Bu sözleşmenin bir önemli tarafı Cumhuriyet devrimleri ile toplumda zayıf konumda olan bireylerin yerinin sağlamlaştırılmasında bir merhale işlevi görmesi ve böylece dünyada İstanbul Sözleşmesi adı ile anılarak Cumhuriyet devrimlerinin sonuçlarının uluslararası alanda görülmesi özelliğini taşımasıdır.  Bu sözleşmenin böyle bir manevi değeri, tarihsel bir işlevi olduğunu burada ayrıca belirtmek isteriz.

İstanbul Sözleşmesi'nde, sözleşmeyi parlamentolarından geçirmiş hükümetlerin kadına yönelik şiddet ve aile içi şiddetin her türüyle mücadele etmek için bir dizi kapsamlı tedbir alması istenmektedir. Sözleşmenin her bir maddesinde şiddet eylemlerinin meydana gelmesinin önlenmesi, mağdurlara yardım edilmesi ve faillerin adalet önüne çıkartılması amaçlanmaktadır. Sözleşme; aile içi şiddet, ısrarlı takip, cinsel taciz ve psikolojik şiddet gibi, kadına yönelik farklı şiddet türlerinin suç olarak kabul edilmesini ve bunlara karşı yasal yaptırımlar getirilmesini gerekli kılmaktadır.

Sözleşme'nin 1. Maddesinde belirtildiği üzere amacı;

•             Kadınları her türlü şiddete karşı korumak ve kadına karşı şiddeti ve aile içi şiddeti önlemek, kovuşturmak ve ortadan kaldırmak,

•             Kadına karşı her türlü ayrımcılığın ortadan kaldırılmasına katkıda bulunmak ve kadınları güçlendirmek de dâhil olmak üzere, kadınlarla erkekler arasında önemli ölçüde eşitliği yaygınlaştırmak,

•             Kadına karşı şiddet ve aile içi şiddetin tüm mağdurlarının korunması ve bunlara yardım edilmesi için kapsamlı bir çerçeve, politika ve tedbirler tasarlamak,

•             Kadına karşı şiddeti ve aile içi şiddeti ortadan kaldırma amacıyla uluslararası işbirliğini yaygınlaştırmak,

•             Kadına karşı şiddet ve aile içi şiddetin ortadan kaldırılması için bütüncül bir yaklaşımın benimsenmesi maksadıyla kuruluşların ve kolluk kuvvetleri birimlerinin birbiriyle etkili bir biçimde işbirliği yapmalarına destek ve yardım sağlamaktır.

Bu Uluslararası Sözleşmenin iç hukuka uygun hale getirilmesi için hayata geçirilmesini teminen 6284 Sayılı “Ailenin Korunması ve Kadına Karşı Şiddetin Önlenmesi” adıyla yasal bir düzenleme yapılmıştır.

İçinde yaşadığımız süreçte kadın ve çocuklara yönelik artan psikolojik, ekonomik, cinsel, fiziksel saldırılar bize söz konusu yasal düzenlemelerin ne kadar gerekli hatta hayati olduğunu ispatladığı gibi artan vakıalar işbu tehdidin ortadan kaldırılması için yapılması gereken daha pek çok düzenleme olduğunu da göstermektedir. Cinslerin biyolojik farklılığı kabul edilirken, toplumda kadın ve erkek cinsine atfedilen anlamların insan hakları eşitliği bağlamında değerlendirilerek, kadın erkek eşitliğinin toplumun her kesimine yayılması ve böylece bir cinsin diğer cins üzerinde baskı kurma, hakimiyet tesis etme, kendinde diğer cins üzerinde hak iddia etme temelli kişisel saldırıların önüne geçilmesi için atılması gereken çok adımımız olduğu da açıktır.

Bugün ilk imzacısı olmaktan yıllardır tüm kurumlarımızın öğündüğü İstanbul Sözleşmesi'ndeki imzadan geri adım atılması talepleri yüksek dille gerek iktidarın siyasi temsilcileri aracılığı ile TBMM'de, gerekse bazı STK'lar aracılığı ile yazılı ve görsel basında dile getirilmekte ve bu konu kamuoyunda tartışılmaktadır.

Bugün basında yer alan haberlere göz attığımızda, hemen her gün bir hatta birden fazla kadın cinayeti ile karşı karşıya gelmekteyiz. 2020 yılı Temmuz ayı sonu itibariyle öldürülen kadın sayısı 285'dir. Meslektaşlarımıza müvekkillerinden gelen şiddet içeren tedbir talebi başvuruları ve 6284 Sayılı Yasa çerçevesinde alınan uzaklaştırma kararları da, Adalet Bakanlığı'nın ve Aile ve Sosyal Politikalar Bakanlığı'nın verilerinde yer almaktadır.  Söz konusu yasal düzenlemeye toplumun ihtiyacı olduğu açıktır. Bundan geri adım atılması halinde, hak savunucusu olan baroların insan hakkı ve kadın hakkı ihlalleri ile mücadelede; yasal dayanağımız olan İstanbul Sözleşmesi ve 6284 Sayılı Yasadan mahrum kalmamız neticesi hak arama mücadelesinde olan bireylerin zarar göreceği de açıktır. Kadına, çocuğa, kısaca mağdura yönelik şiddetle etkin mücadele edemeyen bir devletin toplumsal olarak da bu durumdan zarar göreceği aşikardır.

Bu nedenle ısrarlı bir şekilde demokrasiden uzak, en temel insan hakları kavramlarından ve her şeyden önce hak temelli hukuk felsefesinde uzak anlayışla Sayın Kamu Denetçiliği Makamı'na sunulan raporlarda, bu sözleşmeden Türkiye Cumhuriyeti Devleti'nin çekilmesi talep edildiği gibi haberleri basından üzülerek öğrendik, bizi en çok üzen de kadınların bugüne kadar toplumsal hayatta elde ettikleri kazanımlardan bu yolla vazgeçilmesinin istenmesidir. Bu sözleşmeden vazgeçmek demek tam da budur, kadınların, çocukların artan şiddet sarmalı içerisinde seslerinin daha çok kesilmesidir. Bizler Barolar olarak Cumhuriyetimizin temel değerlerine bağlılığımızı burada bir kez daha ifade ederek sadece kadınların değil şiddete maruz kalan tüm bireyleri koruyucusu İstanbul Sözleşmesi'nden Devletimizin çekilmesini talep eden dilekçelerin ve bu dilekçeler çerçevesinde hazırlanan raporların dikkate alınmamasını,  İstanbul Sözleşmesi'nden çıkılmaması hususunda TBMM'ne tavsiye kararı verilmesi talebini içerir İş bu başvurumuzu yapıyor, gereğinin yapılmasını saygılarımızla arz ve talep ediyoruz.

1.            Adana Barosu Başkanlığı

2.            Ağrı Barosu Başkanlığı

3.            Ankara Barosu Başkanlığı

4.            Antalya Barosu Başkanlığı

5.            Amasya Barosu Başkanlığı

6.            Ardahan Barosu Başkanlığı

7.            Artvin Barosu Başkanlığı

8.            Aydın Barosu Başkanlığı

9.            Balıkesir Barosu Başkanlığı

10.          Batman Barosu Başkanlığı

11.          Bartın Barosu Başkanlığı

12.          Bilecik Barosu Başkanlığı

13.          Bingöl Barosu Başkanlığı

14.          Bolu Barosu Başkanlığı

15.          Burdur Barosu Başkanlığı

16.          Bursa Barosu Başkanlığı

17.          Çanakkale Barosu Başkanlığı

18.          Çankırı Barosu Başkanlığı

19.          Çorum Barosu Başkanlığı

20.          Denizli Barosu Başkanlığı

21.          Diyarbakır Barosu Başkanlığı

22.          Düzce Barosu Başkanlığı

23.          Edirne Barosu Başkanlığı

24.          Erzurum Barosu Başkanlığı

25.          Eskişehir Barosu Başkanlığı

26.          Gaziantep Barosu Başkanlığı

27.          Giresun Barosu Başkanlığı

28.          Hakkari Barosu Başkanlığı

29.          Hatay Barosu Başkanlığı

30.          Isparta Barosu Başkanlığı

31.          İstanbul Barosu Başkanlığı

32.          İzmir Barosu Başkanlığı

33.          Kahramanmaraş Barosu Başkanlığı

34.          Karabük Barosu Başkanlığı

35.          Kars Barosu Başkanlığı

36.         Kastamonu Barosu Başkanlığı

37.          Kırıkkale Barosu Başkanlığı

38.          Kırklareli Barosu Başkanlığı

39.          Kırşehir Barosu Başkanlığı

40.          Kocaeli Barosu Başkanlığı

41.          Konya Barosu Başkanlığı

42.          Kütahya Barosu Başkanlığı

43.          Malatya Barosu Başkanlığı

44.          Manisa Barosu Başkanlığı

45.          Mardin Barosu Başkanlığı

46.          Mersin Barosu Başkanlığı

47.          Muğla Barosu Başkanlığı

48.          Muş Barosu Başkanlığı

49.          Ordu Barosu Başkanlığı

50.          Osmaniye Barosu Başkanlığı

51.          Sakarya Barosu Başkanlığı

52.          Samsun Barosu Başkanlığı

53.          Siirt Barosu Başkanlığı

54.          Sinop Barosu Başkanlığı

55.          Sivas Barosu Başkanlığı

56.          Şanlıurfa Barosu Başkanlığı

57.          Şırnak Barosu Başkanlığı

58.          Tekirdağ Barosu Başkanlığı

59.          Tokat Barosu Başkanlığı

56.          Trabzon Barosu Başkanlığı

61.          Tunceli Barosu Başkanlığı

62.          Uşak Barosu Başkanlığı

63.          Van Barosu Başkanlığı

64.          Yalova Barosu Başkanlığı

65.          Yozgat Barosu Başkanlığı

66.          Zonguldak Barosu Başkanlığı

PAYLAŞ

Basın Açıklamaları

Gazeteci Sedef Kabaş hakkında basın açıklaması BARINAKLAR SOKAK HAYVANLARININ YAŞAM ALANI DEĞİLDİR! Kamuoyuna TBB'de görev devir teslimi yapıldı, yeni yönetim Atatürk'ün huzuruna çıktı Bursa Barosu İnsan Hakları Komisyonu'nun 10 Aralık Dünya İnsan Hakları Günü basın açıklaması Bursa Barosu Hayvan Hakları Komisyonu: “Kedi-köpek mamalarında KDV sıfırlanmalıdır” ORHANGAZİ'DE İKİNCİ CARGİLL VAKASI! ZEYTİNYAĞI TESİSİ İZİNLERİNİ İPTAL EDEN YARGI KARARLARI YOK SAYILIYOR! Bursa Barosu Yönetim Kurulu: “Engelli birey olmak, hayatı yaşamak için engel değildir” ZİHNİYET DEĞİŞMEDİKÇE, İSTİSMARI, ŞİDDETİ ÖNLEYEMEYECEĞİZ Her çocuğun eşit, özgür, mutlu ve onurlu birer birey olarak yaşamda var olabildiği... “Naylon staj”a hayır! TBMM üyelerine açık çağrımızdır BASIN VE KAMUOYUNA ARABULUCULUK SINAVI SONRASINDAKİ İŞLEMLER NEDENİYLE YAŞATILAN MAĞDURİYET VE HUKUKSUZLUK DERHAL GİDERİLMELİDİR! BURSA BAROSU'NDAN, SULAK ALAN TAMPON BÖLGESİNDE DÖKÜM TESİSİNE DAVA Avukata kurşun “Kötü niyetli, gerici söylem ve eylemler Medeni Kanun'un değerini daha da artırmaktadır” "Savunmaya saldırı kabul edilemez!" Baro başkanlarından ortak açıklama: Adalete erişim zorlaştırılmamalıdır! DEVLETİN DİNİ ADALETTİR, ADALETİN İSE DİNİ YOKTUR! Barışı ortak mücadele yeşertecek!
Daha Fazlası

BARO

  • Tarihçe
  • Başkan
  • Yönetim Kurulu
  • Disiplin Kurulu
  • Denetleme Kurulu
  • Türkiye Barolar Birliği Delegeleri
  • Baro Meclisi
  • İlçe Temsilcilikleri
  • Bursa Barosu Personeli
  • Basın Kiti

MERKEZLER

  • Avukat Hakları Merkezi
  • CMK Eğitim ve Koordinasyon Merkezi
  • Çocuk Hakları Merkezi
  • Deprem ve Afet Hukuku Merkezi
  • Genç Avukatlar Merkezi
  • Kadın Hakları Merkezi
  • Staj Eğitim Merkezi

ESKİ SİTEMİZ

  • eski.bursabarosu.org.tr

KOMİSYONLAR

  • AB ve Dış İlişkiler Komisyonu
  • Arabuluculuk ve Alternatif Uyuşmazlık Çözümleri Komisyonu
  • Bilişim Hukuku Komisyonu
  • Çevre ve Kent Hukuku Komisyonu
  • Edebiyat Komisyonu
  • Engelli Hakları Komisyonu
  • Hayvan Hakları Komisyonu
  • İnsan Hakları Komisyonu
  • İş ve Sosyal Güvenlik Hukuku Komisyonu
  • Kamu ve Bağlı Çalışan Avukatlar Komisyonu
  • Mülteciler ve Yabancılar Hukuku Komisyonu
  • Sağlık Hukuku Komisyonu
  • Sigorta Hukuku Komisyonu
  • Sosyal Etkinlikler Komisyonu
  • Spor Hukuku Komisyonu
  • Spor Komisyonu
  • Tahkim Komisyonu
  • Tüketici Hakları Komisyonu
  • Uzay ve Havacılık Komisyonu

CMK

  • Tanıtım
  • Mevzuat
  • Bölge Temsilcilikleri
  • CMK Ödemeleri İle İlgili Kullanım Kılavuzu
  • Görevin İfasında Dikkat Edilmesi Gereken Asgari Kurallar
  • CMK Talimat Ödemeleri İle İlgili Açıklama Ve Formlar
  • CMK Raporları Hazırlanırken Uyulması Gereken Konular
  • CMK Avukatlık Ücret Tarifesi
  • Vergi Daireleri ve Vergi Numaraları

ADLİ YARDIM

  • Tanıtım ve Amaç
  • Faaliyetler ve Duyurular
  • Mevzuat
  • Yapılanma
  • İşleyiş
  • Görevlendirme Listeleri
  • Adli Yardım Raporları
  • Formlar
  • Başvuru Sırasında İstenen Belgeler
  • Avukatlık Ücret Tarifeleri
  • Adli Yardım İletişim

GÜNDEM

  • Haberler
  • Duyurular
  • TBB Duyuruları
  • Basın Açıklamaları
  • Basında Bursa Barosu
  • Baro Medya

BİLGİ BANKASI

  • İzinli Hakimler Listesi
  • Avukatlık Ücret Tarifeleri
  • Hukuk Terimleri Sözlüğü
  • Formlar
  • Risk Analizi
  • Baro Levhası
  • Mevzuat
  • Sıkça Sorulan Sorular

BİZİ ARAYIN

  • 444 50 99
BURSA BAROSU

BURSA BAROSU

Kıbrıs Şehitleri Cad. Adalet Sarayı
G-Blok Kat:1 Osmangazi, Bursa
0 (224) 251 66 06
0 (224) 251 62 49
baro@bursabarosu.org.tr
bursabarosu@hs01.kep.tr

CMK SERVİSİ

0 (224) 272 50 44
0 (224) 272 50 67
0 (224) 272 13 73

ADLİ YARDIM SERVİSİ

0 (224) 223 28 23
0 (224) 223 51 29
0 (224) 223 49 21

MOBİL UYGULAMA

AppStore'dan İndir Goole Play'den İndir
© 2025 - BURSA BAROSU - Her hakkı saklıdır.
by VDR